13. marraskuuta 2011

Savitöitä

Alkusyksyllä ilmoitin itseni ja esikoisen Raision työväenopiston perhekeramiikkakurssille. Valitettavasti emme ryhmään enää mahtuneet, mutta myöhemmin sain sähköpostilla tiedon toisesta ryhmästä, joka järjestettäisiin koska ensimmäiseen oli ollut niin paljon tulijoita. Tietysti halusimme yhä mukaan ja niin pääsimme tutustumaan savitöiden ihmeelliseen maailmaan :D

Ryhmä kokoontuu nyt marraskuussa kahdesti, 4½h kerrallaan. Tänään oli ensimmäinen kerta. Meillä oli käytössämme 5kg köntti valkoista savea. Esikoinen oli varsin tuottelias; mukeja, lautasia, koristeita joulukuuseen (piparkakkumuoteilla), lumiukkoja, joulukuusi, lusikka... ja mitä vielä. Kaikki tietysti varsin persoonallisen näköisiä, 5-vuotiaan designia :) Minä en saanut aikaan yhtä suurta määrää taideteoksia. Tein isätontun, äititontun, joulukuusen, enkelin, tuikkulyhdyn, servettitelineen ja pienen kynttiläjalan. Ihmeen paljon tuosta 5kg savimäärästä sai tehtyä! Nyt savityöt jäivät pajalle kuivumaan ja kahden viikon päästä on seuraava kerta. Töiden kuivuttua ohjaaja polttaa ne ja sitten on vuorossa maalaaminen, sitten parin viikon päästä.

Tässäpä vain pieni murto-osa meidän savitöistämme:
...oikealla ylhäällä oleva on ainoa mun (kuvanottohetkeen mennessä) tekemä, muut taideteokset esikoinen ehti tehdä samassa ajassa ku mä ton yhden ;) No mukissa auttelin vähän kahvan ja pohjan kanssa. Ylärivissä vasemmalla siis kaksi lumiukkoa ja pieni joulukuusi (+ mun tekemä joulukuusi). kolme piparimuoteilla tehtyä joulukuusen koristetta ja muki.

Tätä ennen olen ollu saven kans tekemisissä joskus yläasteella ja lukiossa. Ehkäpä ilmoittaudun joskus ihan itsekseni savityökurssille. Vaikka esikoisen kanssa oli myös tosi hauskaa tuolla olla, aivan hurjan hyvin jaksoi poika hommaa tehdä sen aikaa kun savea riitti.
----

Ja se toissailtana tekemäni pizzasalaatti oli tosi hyvää ja onnistunutta - suosittelen ohjetta lämpimästi kaikille :P

Tulevana keskiviikkona mies menee molempien poikien kanssa MLL:n isätoiminnan puutyökurssille. Miten mä osaan olla ilta-aikaan yksikseni (noh, koiran kanssa) kotona? Ihmeellistä laatuaikaa :P Luulenpa, että aikas varmasti mä olen silloin ompelukoneen ääressä... ja siitä tulikin mieleeni et pinsetit saumurin lankojen pujottamiseen on vielä hankkimatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti